Informacja o Zasadach Ochrony Danych Osobowych w Lajkonik. House of Bakery Sp. z o.o.
w związku z wejściem w życie RODO
Zakres zastosowania Rozporządzenia
Przetwarzanie danych osobowych w Lajkonik. House of Bakery Sp. z .o.o. regulują przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych); dalej jako „Rozporządzenie”.
Administrator danych
Lajkonik. House of Bakery Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Zgodnie z Rozporządzeniem administrator danych jest odpowiedzialny za przestrzeganie zasad ochrony danych osobowych (dalej „Administrator”).
Inspektor ochrony danych
Na podstawie art. 37 Rozporządzenia Lajkonik. House of Bakery Sp. z o.o. wyznaczyła Pawła Romaniuka na Inspektora Ochrony Danych. Osoby, których dane dotyczą mogą kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy Rozporządzenia. W celu umożliwienia kontaktu z inspektorem ochrony danych został utworzony dedykowany adres e-mail: iod@lajkonik.com Osoby, których dane dotyczą mogą także kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych pisemnie na adres: Inspektor Ochrony Danych Lajkonik. House of Bakery Sp. z o.o. ul. Stradomska 5, 31-068 Kraków Inspektor Ochrony Danych zapewnia pełną poufność komunikacji z osobami, których dane dotyczą. Zgodnie z art. 38 ust. 5 Rozporządzenia inspektor jest zobowiązany do zachowania tajemnicy lub poufności co do wykonywania swoich zadań.
Realizacja praw osób których dane są przetwarzane:
Żądania osoby, której dane dotyczą w zakresie realizacji jej uprawnień wynikających z RODO należy zgłaszać bezpośrednio do Wewnętrznego Koordynatora ds. Ochrony Danych Osobowych w Lajkonik. House of Bakery Sp. z o.o., Pani Karoliny Kułakowskiej. Koordynator ds. Ochrony Danych Osobowych
Lajkonik. House of Bakery Sp. z o.o. ul. Stradomska 5, 31-068 Kraków tel. 533 336 926 e-mail: daneosobowe.HoB@lajkonik.com
Zgłoszenia naruszeń dotyczących danych osobowych
Zgłoszenia naruszeń dotyczących danych osobowych należy zgłaszać bezpośrednio do Wewnętrznego Koordynatora ds. Ochrony Danych Osobowych w Lajkonik. House of Bakery Sp. z o.o. Pani Karoliny Kułakowskiej Koordynator ds. Ochrony Danych Osobowych
Lajkonik. House of Bakery Sp. z o.o. ul. Stradomska 5, 31-068 Kraków tel. 533 336 926 e-mail: daneosobowe.HoB@lajkonik.com
Przetwarzanie danych osobowych w celach kontaktowych
- Formularz umieszczony na stronie internetowej w zakładce „Kontakt” umożliwia pozyskiwanie danych osób kontaktujących się z Administratorem. Dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu obsługi klienta, w tym w szczególności związanego z reklamacją produktu, podjęcia kontaktu, udzielenia informacji o spółce lub o produkcie lub rozwiązania innego problemu opisanego przez Ciebie w formularzu kontaktowym. W przypadku zgłoszenia reklamacji dane mogą być również wykorzystywane w związku z dochodzeniem roszczeń.
- Dane osobowe będą przetwarzane w oparciu o przesłankę wskazaną w art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia to to jest w ramach prawnie uzasadnionego interesu administratora jakim jest udzielenie odpowiedzi na zgłoszenie, rozpatrzenie reklamacji, dochodzenie roszczeń. Jeżeli w związku z nadesłaną reklamacją zostaną przekazane informacje dotyczące stanu zdrowia będą one przetwarzane w oparciu o przesłankę wskazaną w art. 9 ust. 2 lit. f Rozporządzenia, z uwagi na to, że jest to niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Dostęp do danych pozyskanych za pomocą formularza kontaktowego mogą mieć upoważnieni pracownicy Administratora oraz usługodawcy, którym w drodze umowy powierzono przetwarzanie danych osobowych na potrzeby realizacji usług świadczonych dla Administratora (m.in. firmy świadczące usługi obsługi procesu reklamacji oraz usługi IT) i ich upoważnieni pracownicy – w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania tych usług.
- Dane osobowe przekazane w procesie obsługi klienta – reklamacja przechowywane są przez okres 2 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym produkt został nabyty. Dane przekazane w procesie obsługi klienta – w ramach udzielania informacji i odpowiedzi na zapytania przechowywane będą do czasu udzielenia informacji.
- Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do rozpatrzenia zgłoszenia.
- Każda osoba, której dane pozyskano za pomocą formularza kontaktowego może skorzystać wobec Administratora z następujących praw: a) prawa do żądania dostępu do swoich danych oraz do ich sprostowania, b) prawa do ograniczenia przetwarzania jej danych w sytuacjach i na zasadach wskazanych w art. 18 Rozporządzenia lub do ich usunięcia zgodnie z art. 17 Rozporządzenia („prawo do bycia zapomnianym”), c) prawa do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, o którym mowa w art. 21 ust. 1 Rozporządzenia, d) prawa wniesienia skargi na przetwarzanie jej danych osobowych przez Administratora do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Przetwarzanie danych osobowych w związku ze złożonym zamówieniem
- Formularz umieszczony na stronie internetowej w zakładce „Zamówienia” umożliwia pozyskiwanie danych osób składających zamówienia na oferowane przez nas produkty. Dane osobowe przetwarzane będą w celu złożenia i obsługi zamówienia.
- Dane Osobowe będą przetwarzane w oparciu o przesłankę wskazaną w art. 6 ust. 1 lit. b, lit. c i lit. f Rozporządzenia to jest w związku z zawarciem i realizacją umowy, w związku z obowiązkami w zakresie rachunkowości oraz w ramach prawnie uzasadnionego interesu administratora jakim jest rozpatrywanie reklamacji, ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń.
- Dostęp do danych pozyskanych za pomocą formularza kontaktowego mogą mieć upoważnieni pracownicy Administratora oraz usługodawcy, którym w drodze umowy powierzono przetwarzanie danych osobowych na potrzeby realizacji usług świadczonych dla Administratora (m.in. firmy świadczące usługi IT) i ich upoważnieni pracownicy – w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania tych usług.
- Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do złożenia zamówienia.
- Każda osoba, której dane pozyskano za pomocą formularza kontaktowego może skorzystać wobec Administratora z następujących praw: a) prawa do żądania dostępu do swoich danych oraz do ich sprostowania, b) prawa do ograniczenia przetwarzania jej danych w sytuacjach i na zasadach wskazanych w art. 18 Rozporządzenia lub do ich usunięcia zgodnie z art. 17 Rozporządzenia („prawo do bycia zapomnianym”), c) prawa do przenoszenia danych, d) prawa do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, o którym mowa w art. 21 ust. 1 Rozporządzenia, e) prawa wniesienia skargi na przetwarzanie jej danych osobowych przez Administratora do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Przetwarzanie danych osobowych w związku z wynajmem sali konferencyjnej
- Formularz umieszczony na stronie internetowej w zakładce „Wynajem” umożliwia pozyskiwanie danych osób zainteresowanych wynajmem sali konferencyjnej. Dane osobowe przetwarzane będą w celu udzielenia informacji oraz przygotowania oferty.
- Dane Osobowe będą przetwarzane w oparciu o przesłankę wskazaną w art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia to to jest w ramach prawnie uzasadnionego interesu administratora jakim jest zapewnianie kontaktu z oraz przygotowanie oferty.
- Dostęp do danych pozyskanych za pomocą formularza kontaktowego mogą mieć upoważnieni pracownicy Administratora oraz usługodawcy, którym w drodze umowy powierzono przetwarzanie danych osobowych na potrzeby realizacji usług świadczonych dla Administratora (m.in. firmy świadczące usługi IT) i ich upoważnieni pracownicy – w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania tych usług.
- Dane osobowe pozyskane za pomocą formularza kontaktowego przetwarzane będą do czasu udzielenia informacji.
- Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do rozpatrzenia zgłoszenia.
- Każda osoba, której dane pozyskano za pomocą formularza kontaktowego może skorzystać wobec Administratora z następujących praw: a) prawa do żądania dostępu do swoich danych oraz do ich sprostowania, b) prawa do ograniczenia przetwarzania jej danych w sytuacjach i na zasadach wskazanych w art. 18 Rozporządzenia lub do ich usunięcia zgodnie z art. 17 Rozporządzenia („prawo do bycia zapomnianym”), c) prawa do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, o którym mowa w art. 21 ust. 1 Rozporządzenia, d) prawa wniesienia skargi na przetwarzanie jej danych osobowych przez Administratora do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych
- Kandydaci do pracy mogą przesłać dokumenty aplikacyjne za pomocą strony internetowej (zakładka „Kariera”). Dane osobowe przetwarzane będą w celu w celu przeprowadzenia rekrutacji na wybrane stanowisko, a w przypadku udzielenia odrębnej zgody również w celu prowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych. Przekazane dane osobowe mogą również być przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z procesem rekrutacji.
- Dane Osobowe będą przetwarzane w oparciu o przesłankę wskazaną w art. 6 ust. 1 lit. a, lit. b i lit. f Rozporządzenia to jest w ramach zgody, podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy lub w oparciu o prawnie uzasadniony interes polegający na ustaleniu, dochodzeniu lub obrony przed roszczeniami. Dane osobowe wskazane w art. 22(1) kodeksu pracy (imię, nazwisko, adres korespondencyjny, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia), przetwarzamy w oparciu o przepisy prawa i ich podanie jest konieczne do wzięcia udziału w rekrutacji. Podanie dodatkowych danych, których przetwarzanie opiera się na zgodzie, jest całkowicie dobrowolne. Jeśli chcesz nam przekazać dodatkowe dane i zamieścisz je w swoim CV, przez kliknięcie przycisku „Wyślij” udzielasz zgody na ich przetwarzanie dla tych samych celów i przez te same podmioty, co w przypadku danych wynikających z art. 22(1) kodeksu pracy. Jeśli nie chcesz, aby te dane były przetwarzane, prosimy nie zamieszczaj ich w swoim CV.
- Dostęp do danych pozyskanych za pomocą formularza kontaktowego mogą mieć upoważnieni pracownicy Administratora oraz usługodawcy, którym w drodze umowy powierzono przetwarzanie danych osobowych na potrzeby realizacji usług świadczonych dla Administratora (m.in. firmy świadczące usługi rekrutacji) i ich upoważnieni pracownicy – w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania tych usług.
- Dane kandydatów do pracy przekazane w ramach określonego procesu rekrutacji przechowywane będą przez okres 2 lat od zakończenia procesu rekrutacji, natomiast w przypadku udzielenia zgody na udział w przyszłych rekrutacjach dane będą przechowywane do momentu jej wycofania.
- Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym w zakresie przepisów prawa wskazanych w art. 22(1) kodeksu pracy (imię i nazwisko, data urodzenia, miejsce zamieszkania (adres korespondencyjny), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia) – bez podania tych danych nie będzie możliwe wzięcie udziału w procesie rekrutacji. Podanie danych, których przetwarzanie opiera się na zgodzie jest całkowicie dobrowolne, ale może usprawnić i przyspieszyć postępowanie rekrutacyjne (na przykład podanie numeru telefonu i adresu e-mail ułatwia kontakt z kandydatem).
- Każda osoba, której dane dotyczą może skorzystać wobec Administratora z następujących praw: a) prawa do żądania dostępu do swoich danych oraz do ich sprostowania, b) prawa do ograniczenia przetwarzania jej danych w sytuacjach i na zasadach wskazanych w art. 18 Rozporządzenia lub do ich usunięcia zgodnie z art. 17 Rozporządzenia („prawo do bycia zapomnianym”), c) prawa do przeniesienia Danych Osobowych zgodnie z art. 20 RODO, d) prawa do wycofania w dowolnym momencie udzielonej wcześniej zgody na przetwarzanie jej danych osobowych, co jednak nie będzie miało wpływu na legalność przetwarzania danych takiej osoby, które odbywało się w oparciu o tę przesłankę i miało miejsce przed skorzystaniem przez nią z prawa do wycofania zgody, e) prawa wniesienia skargi na przetwarzanie jej danych osobowych przez Administratora do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych